مسابقه ی کانگورو

در سال 1980 پیتر هالورن (1994-1931) ،یک معلم ریاضی استرالیایی وبانی AMOC (کمیته المپیاد ریاضی استرالیا) ، یک مسابقه ریاضی برای دانش آموزان پایه های مختلف (از دوم دبستان تا سال آخر دبیرستان ) راه اندازی کرد. این مسابقه به گروه خاصی از دانش آموزان تعلق نداشت ، بلکه هر کس با هر سطحی از توان ذهنی می توانست در این مسابقه- البته در پایه مربوط به خودش – شرکت کند.

سوالات این مسابقه ذهن دانش آموزان را کاملا درگیر مساله می کند و تفکر مدار است. سوالات در مقوله های حساب وجبر وهندسه و منطق ، بر دانش ریاضی ای که دانش آموزان هر پایه بر آن اشراف دارند مبتنی است .در سال1991 این ایده در پاریس مورد توجه قرار گرفت و این مسابقه در آن کشور نیز برگزار شد وبه سرعت در بسیاری از کشورهای ارایی دیگر مورد توجه قرار گرفت و آن کشورها نیز به این مسابقه یوستند .در حال حاضر ، هرساله حدود 5 میلیون نفر در دنیا در این مسابقه شرکت می کنند . از آنجا یی که این مسابقه اولین بار در کشور استرالیا برگزار شد ، نام کانگورو بر آن گذاشته شد.هدف اصلی شکل گیری این مسابقه ایجاد انگیزه و علاقه در دانش آموزان برای یادگیری بهتر وبیشتر ریاضی است که این امر با سوال های جالب و متفاوت و نه لزوما مشکل ، انجام می پذیرد. برای تشویق دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه ، در هر کشور جوایز و دیپلم های افتخاری به آنها داده می شود و البته ، نتایج مسابقه بین کشورها مقایسه نمی شود و نفرات برتر تنها در کشور خودشان تعیین شده و جایزه می گیرند. این جوایز توسط بنیادهای مستقلی که بانی اجرای این مسابقه در کشورشان بوده اند – در صورت وجود – تهیه می شود.

زمان برگزاری مسابقه ی بین المللی ریاضی کانگورو ، در اردیبهشت ماه (ماه مارس ) است. در پاییز همان سال ، کنفرانسی ذر یکی از کشورهای شرکت کننده ، برگزار می شود که ریاضی دانان و متخصصان کشورهای مختلف شرکت کننده در این کنفرانس ، سوالات مسابقه سال بعد را طرح و انتخاب خواهند کرد .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد